
Testimonial Alexandra Maria Toabes
Iata pe scurt, povestea mea:
Am un credit (in CHF) de nevoi personale cu ipoteca, contractat acum 14 ani, in cadrul caruia, din diverse considerente am fost nevoita sa ipotechez apartamentul mamei si fratelui meu, ulterior acesta devenind proprietar majoritar. Lucrurile, dorintele, prioritatile s-au schimbat mult fata de acum 14 ani, asa incat fratele meu ar dori sa vanda apartamentul.
In acest sens am solicitat bancii informatii despre cum s-ar putea realiza mutarea ipotecii de pe un imobil pe un altul (un alt imobil detinut de mine, achizitionat tocmai in scopul schimbarii garantiei imobiliare), am apreciat ca indeplinesc conditiile impuse, deci am inaintat bancii o solicitare scrisa de mutare a ipotecii. A fost urmata procedura obisnuita in astfel de cazuri: solicitare opinie juridica la Bucuresti, in urma raspunsului favorabil s-a efectuat evaluarea imobilului ce urma a fi adus in garantie, solicitarea de alte aprobari la Bucuresti etc. Totul parea ca merge intr-o directie buna, pana cand am primit raspuns la cererea mea si anume ca nu mi s-a aprobat transferul ipotecii de pe un imobil pe altul (desi, indeplineam conditia stipulata in contractul de credit si anume ca imobilul adus in garantie sa fie evaluat la min 133% din valoarea soldului creditului).
In aceste conditii, efectiv nu intelegeam care ar putea fi motivele refuzului bancii. Am incercat sa ma lamuresc discutand cu angajati ai filialei (singura, de altfel, din oras), cu ofiteri bancari call center din Bucuresti, insa din pacate, oricata bunavointa ar fi avut acestia, solicitarea/problema mea depasea atributiile lor. La cei care erau factor de decizie eu nu aveam acces, nu aveam nicio sansa sa ajung sa discut, sa explic, sa cer lamuriri.
Devenise foarte frustranta „bariera” aceasta in comunicare si incapacitatea de a intelege ce anume a generat refuzul bancii (cu atat mai mult cu cat, inainte de a face aceasta solicitare am discutat cu angajati ai bancii si aparent era totul in regula). Dezamagita, derutata, nestiind ce sa fac, incotro sa apuc, mi-am zis sa incerc si la AURSF (in prealabil trimisesem o sesizare la ANPC – la care n-am primit raspuns pana in prezent). In foarte scurt timp am fost contactata de Alin Iacob, pentru detalii suplimentare. A fost momentul in care, timid, cu oarecare rezerve, am inceput sa sper ca s-ar putea rezolva problema mea.
Este absolut incredibil cu cata empatie, rabdare, intelegere, omenie, ii trateaza Alin Iacob pe cei care-i cer ajutorul. Nu m-am mai simtit singura in „lupta”, in demersul facut pentru solutionarea cererii mele, am fost extrem de placut surprinsa sa vad ca cineva chiar tine cont de interesul meu ca si client, consumator de servicii financiare. Alin Iacob este extrem de implicat, dedicat, de incredere si foarte eficient. A reusit, in scurt timp, prin contactarea factorilor de decizie, sa obtina pentru mine raspunsul favorabil mult dorit si asteptat, ceea ce n-ar fi fost posibil daca nu m-ar fi insotit in acest demers. Este un adevarat profesionist caruia ii datorez mii de multumiri si multa recunostinta.
Recomand din tot sufletul celor care au probleme legate de serviciile financiare sa apeleze cu incredere la AURSF. Pentru mine (si nu numai) a fost luminita de la capatul tunelului.