Scopul AURSF

Scopul Asociatiei il constituie protectia consumatorilor utilizatori de servicii financiare din Romania, cetateni romani, prin metode specifice – promovarea si apararea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor utilizatori de servicii bancare, de asigurari, care realizeaza tranzactii pe pietele de capital din tara si/sau strainatate, ale participantilor la fondurile de pensii administrate privat.

alin GCCC

In vederea realizarii scopului, Asociatia isi propune urmatoarele obiective generale:

  • apararea si protejarea intereselor legitime, economice si sociale ale consumatorilor utilizatori de servicii financiare, clienti ai bancilor, companiilor de asigurari si ai altor institutii financiare, bancare sau nebancare, situate pe teritoriul Romaniei;
  • acordarea de consultanta de specialitate, inclusiv juridica, in legatura cu produsele si serviciile financiare;
  • informarea corecta cu privire la diferitele produse si servicii bancare, de asigurari, de investitii si alte altor institutii financiare;
  • educarea financiara a consumatorilor utilizatori de servicii financiare, prin organizarea de seminarii, conferinte si ateliere de lucru;
  • reprezentarea consumatorilor utilizatori de servicii financiare in relatia cu bancile, companiile de asigurari si orice alte institutii financiare, bancare sau nebancare, inclusiv in relatia cu supraveghetorii pietei financiare;
  • reprezentarea consumatorilor utilizatori de servicii financiare in vederea obtinerii de despagubiri pentru daunele suferite prin utilizarea produselor sau serviciilor oferite de banci, companii de asigurari si alte institutii financiare, bancare sau nebancare;
  • promovarea si incurajarea participarii active a cetatenilor in apararea propriilor interese, in calitate de consumatori utilizatori de servicii financiare;
  • promovarea de colaborari cu alte organizatii ale consumatorilor si cu organizatii si asociatii ale societatii civile.

In vederea indeplinirii obiectivelor, Asociatia desfasoara urmatoarele tipuri de activitati:

  • asigurarea de asistenta si sprijin pentru toti membrii sai, prin acordarea de consultanta juridica si economica, prin elaborarea de documente, analize, etc. precum si prin redactarea de reviste sau continut editorial pe site-uri sau altele asemenea, care sunt utile pentru membri si/sau pentru indeplinirea scopului Asociatiei;
  • acordarea de consiliere si asistenta membrilor sai si altor persoane interesate, in scopul de a angaja si de a folosi serviciile bancilor, companiilor de asigurari si altor institutii financiare;
  • primirea reclamatiilor si sesizarilor consumatorilor utilizatori de servicii financiare si sprijinirea acestora in vederea unei solutionari corespunzatoare;
  • participarea la elaborarea dispozitiilor/procedurilor cu caracter general/ a altor lucrari care au ca scop protectia consumatorilor utilizatori de servicii financiare, cu privire la:
  • formarea unei atitudini corecte a angajatilor implicati in vanzarea produselor si serviciilor financiare;
  • prevenirea practicilor incorecte sau abuzive si a publicitatii de natura sa afecteze drepturile si interesele legitime ale consumatorilor utilizatori de servicii financiare.
  • stabilirea de relatii cu organizatiisimilare ale consumatorilor, la nivel national si international.
  • exercitarea de actiuni administrative si judiciare relevante, constituirea ca parte civila in toate tipurile de proceduri juridice si administrative in care sunt implicate interesele colective si individuale ale consumatorilor utilizatori de servicii financiare.