
Testimonial Gabriela Trandafir
In data de 7 aprilie 2020 am transmis catre AURSF o inregistrare video, in care imi expuneam problema legata de un credit in franci. Gradul de indatorare fiind unul foarte mare solicitam bancii sa vina cu o solutie in sprijinul meu, mai ales ca eram si in plina pandemie.
Am recurs la acest demers dupa ce in prealabil, in datele de 16 martie si 1 aprilie, am transmis catre banca solicitari pe acelasi subiect, neprimind nici macar un numar de inregistrare al sesizarii.
Pe data de 8 aprilie am fost sunata de banca si, in decurs de cateva zile s-a concretizat o solutie acceptabila. Ceea ce vreau sa subliniez, este ca individual, oricat de insistenti am fi, fara sustinere din partea Asociatiilor de protectie a consumatorilor nu prea avem sorti de izbanda.
Am ramas surprinsa ca directoarea de sucursala ma „cunostea” din e-mailuri, pentru ca am trimis bancii multe asemenea mesaje si am facut sesizari catre toate autoritatile competente. Astfel, mi s-a spus ca sunt ,,caz atipic”. Asa te considera banca atunci cand insisti pe rezolvarea problemei intr-un mod rezonabil. Cu toate acestea se tot taragana luarea unei decizii in ceea ce ma priveste. Fara interventia AURSF in cazul meu, probabil ca inca eram la stadiul de corespondenta.
Datorita pregatirii si experientei acumulate, asociatiile au impact asupra sistemului bancar si, in mod cert, trebuie sprijinite.
AURSF sprijina romanii care vor sa beneficieze de servicii financiare la standarde europene, pe toti cei care vor sa fie aparati de abuzurile celor care se cred mai presus de legi si reglementari, pe toti cei care vor sa contribuie la echilibrarea raportului de forte dintre drepturile si obligatiile celor care intra in relatii contractuale cu furnizorii si intermediarii de servicii financiare! Insa este foarte greu sa mentinem un nivel ridicat al activitatilor noastre, in lipsa resurselor financiare. Statul roman nu aloca niciun ban sustinerii asociatiilor de consumatori. De aceea, e nevoie de sprijinul tau.