Interventia AURSF a facut diferenta – Testimonial Cristinel Rizea

Sunt beneficiarul unui credit imobiliar „Prima Casa” din anul 2019, la Raiffeisen Bank. La data semnarii contractului, dobanda creditului se calcula conform indicelui ROBOR 3M. In baza OUG 19/29.03.2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative, se precizeaza ca dobanda creditului se poate schimba si calcula conform indicelui IRCC, in termen de 60 de zile de la data inregistrarii cererii catre Banca.

La data de 31.07.2022 am solicitat Bancii printr-un email, inlocuirea indicelui ROBOR cu IRCC la calculul dobanzii creditului si actualizarea graficului de rambursare a acestuia. Aceasta solicitare a ramas fara raspuns, cu toate ca am retransmis cererea catre banca in fiecare luna. De fiecare data, raspunsul Bancii a fost ca „se lucreaza” la acest demers.

Am fost, de asemenea, si la sucursala Bancii din Vaslui, unde am facut aceeasi solicitare. Raspunsul acestora a fost sa astept raspunsul Bancii la solicitarile trimise prin e-mail. Dupa mai multe insistente, am facut o cerere scrisa si in cadrul agentiei.

Am apelat si la CSALB pentru rezolvarea acestei situatii, dar solutia mediatorului (schimbata de cateva ori – banuiesc ca a fost dictata de Banca) nu a fost respectata.

Am cautat sfaturi/solutii si pe internet si am aflat, printre altele, de AURSF – o asociatie care protejeaza utilizatorii de servicii financiare din tara. Nu aveam nimic de pierdut si m-am inscris in aceasta asociatie unde am relatat situatia in care ma aflam si am solicitat sprijin pentru rezolvarea acestei probleme. La interventia presedintelui AURSF – domnul Alin Iacob, situatia a fost rezolvata. Din luna decembrie, dobanda creditului a fost calculata prin inlocuirea indicelui ROBOR 3M cu IRCC si graficul de rambursare a fost actualizat. De asemenea, mi-a fost returnata si diferenta de dobanda la credit (de la ROBOR la IRCC), de la data inregistrarii cererii si pana in prezent (de la 31.07.2022 – data inaintarii cererii catre banca).

Vreau sa multumesc cu aceasta ocazie conducerii AURSF pentru sprijinul acordat si recomand celor care trec prin situatii similare sau au alte litigii cu bancile sa apeleze cu incredere la aceasta asociatie, pentru ca nu au ce pierde, au doar de castigat.

Chiar daca rezolvarea favorabila a solicitarii mele a venit la multe luni distanta si doar dupa interventia energica si dedicata a AURSF, apreciez pozitiv faptul ca pana la urma responsabilii din centrala bancii au recunoscut greseala si au indreptat-o, pentru a permite continuarea relatiei banca-client de pe o pozitie de corectitudine reciproca.