
Testimonial Tura Cornelia – membru asociat AURSF
Ma numesc Tura Cornelia si, prin acest testimonial, as dori sa imi exprim multumirea catre AURSF (Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare) pentru eforturile depuse in rezolvarea unei situatii financiare extrem de dificile pe care am intampinat-o in legatura cu un credit ipotecar in euro, urmare unor probleme familiale severe.
Totul a inceput in anul 2013 cand am avut o problema familiala severa: fiul meu, pe atunci elev in clasa a XII-a, a avut un accident rutier foarte grav, fiind singurul supravietuitor al accidentului soldat cu doua decese. Din acea zi, viata familiei noastre s-a schimbat foarte mult! Am fost nevoiti sa mergem cu baiatul nostru la operatii, recuperari, controale medicale, chiar si la sedinte de consiliere psihologica! A fost o perioada extrem de grea pentru noi, iar toate acestea si-au lasat amprenta asupra situatiei noastre financiare, care s-a redus extrem de mult si nu am mai putut sa facem fata si platilor catre banca.
In luna martie a anului 2013, am fost la banca de la care am obtinut creditul, cu toate documentele medicale pe care le detineam la momentul acela si am incercat sa explic situatia cu care se confrunta familia mea. Cazul nostru a fost unul puternic mediatizat in acea perioada. Am cerut bancii sa ne ofere posibilitatea amanarii pe o perioada de cel putin trei luni de la plata ratelor, pentru ca ne era imposibil sa mai facem fata cheltuielilor sau, sa ne dea posibilitatea sa platim o rata mai mica. La acel moment, nu am reusit sa ajung la o intelegere cu banca, iar apoi au inceput problemele legate de executarea silita.
Am intrat in panica si am contactat o casa de avocatura din Bucuresti, cu care am avut, de asemenea, o experienta neplacuta. Casa respectiva de avocatura nu a facut decat sa ne agraveze situatia si mai mult, ne-a lasat fara o suma considerabila de bani (luata cu titlu de onorariu), nu ne-au mai raspuns nici la telefon si am pierdut toate procesele, actiunile avocatului fiind respinse de catre instanta. In acest context, sotul meu, care era bolnav cu inima, a intrat si intr-o depresie severa.
Am incercat toate modalitatile posibile pentru a ne usura povara financiara: am contactat una din asociatiile de consumatori, am mai intrat in legatura cu inca doua case de avocatura, am incercat sa rezolv situatia prin CSALB, am apelat inclusiv la legea darii in plata. Ajutorul, insa, a venit, de unde ne-am fi asteptat mai putin, din interiorul Grupului Clientilor cu Credite in CHF, in care eram inscrisa si unde urmaream postarile legate de legea darii in plata. Acolo am observat modul in care scria unul dintre administratori, dnul Dan Cristian si am indraznit sa-i scriu si sa-i cer ajutorul. Dansul m-a pus in legatura cu presedintele AURSF, dnul Alin Iacob. Neavand acces la un computer, am descris toata situatia mea, de mana pe foi A4. Domnul Iacob a intervenit prompt, ne-a preluat cazul si s-a adresat direct bancii si, cu sprijinul acestuia, am reusit sa rezolv problema cu banca.
Pur si simplu nu mi-a venit sa cred in ce scurt timp si cat de eficient s-a putut rezolva problema dupa interventia AURSF. Toate acestea se datoreaza domnului Alin Iacob, care m-a sprijinit in negocierea cu banca, in termenii si conditiile cele mai favorabile noua, obtinand o solutie pe care nu mi-ar fi putut-o obtine niciunul dintre toti avocatii cu care am colaborat. Cea mai mare surprindere, avand in vedere situatiile prin care am trecut, cu avocatii care, efectiv, m-au stors de bani fara niciun rezultat, a fost faptul ca asociatia m-a ajutat enorm, mi-a obtinut cele mai bune clauze contractuale… si totul absolut GRATUIT!
Din considerente de confidentialitate si care tin de contractul bancar, nu pot sa pomenesc aici sume concrete, insa pot sa ii asigur pe cei care vor citi acest testimonial ca nici in cele mai frumoase vise ale mele nu m-as fi gandit ca pot obtine o astfel de intelegere cu banca.
Sustin si recomand cu caldura Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF) si-i indemn pe toti romanii care au un credit, sa sustina activitatea acestei asociatii si sa incerce sa apeleze la rezolvarea amiabila a incidentelor cu banca, prin reprezentarea lor de catre AURSF. Solutia pe care mi-a obtinut-o mie AURSF m-ar fi costat mii de euro, daca ar fi fost obtinuta de vreun cabinet oarecare de avocatura. Desi parca nici acum nu imi vine sa cred, situatia mi-a fost rezolvata intr-un mod mai mult decat profesionist, de un profesionist in negocierea contractelor bancare, dnul Iacob care, chiar si atunci cand am incercat sa-l vizitez, ulterior, la sediul asociatiei si sa-mi achit macar datoria morala pentru eforturile pe care
le-a facut in rezolvarea situatiei noastre, a refuzat sa primeasca orice fel de atentie materiala.
=====
AURSF sprijina romanii care vor sa beneficieze de servicii financiare la standarde europene, pe toti cei care vor sa fie aparati de abuzurile celor care se cred mai presus de legi si reglementari, pe toti cei care vor sa contribuie la echilibrarea raportului de forte dintre drepturile si obligatiile celor care intra in relatii contractuale cu furnizorii si intermediarii de servicii financiare! Insa este foarte greu sa mentinem un nivel ridicat al activitatilor noastre, in lipsa resurselor financiare. Statul roman nu aloca niciun ban sustinerii asociatiilor de consumatori. De aceea, e nevoie de sprijinul tau. Daca vrei sa te implici, poti sustine echipa AURSF cu o donatie: