Campanie de social media a Comisiei Europene pentru serviciile financiare transfrontaliere – #MyMoneyEU

Comisia Europeana a lansat o campanie de social media pentru a colecta informatii in legatura cu experientele traite de consumatorii de servicii financiare din statele membre care au incercat sa utilizeze servicii financiare transfrontaliere. Acestea pot implica operatiuni bancare, de asigurari sau de plati transfrontaliere, in cadrul Uniunii Europene. De exemplu, ar putea fi vorba despre problemele intampinate la deschiderea unui cont bancar in alta tara din Uniunea Europeana, despre lipsa de transparenta in ceea ce priveste costurile utilizarii unui card de credit pentru cumparaturi online din strainatate sau despre incercarea de a achizitiona asigurari din alt stat membru, unde acest lucru este mai ieftin.

De asemenea, ar putea fi vorba despre costurile exagerate ale unui simplu ordin de plata, asa cum relateaza Alin Iacob, presedintele AURSF, membru al Grupului de Experti al Utilizatorilor Europeni de Servicii Financiare – FSUG (vezi video mai jos), sau despre incercarea nereusita de a solicita un credit in strainatate, pentru a beneficia de costuri mai bune. Oricine este dispus sa impartaseasca acest gen de experiente sau altele similare este invitat sa posteze o scurta filmare (max. 30 secunde) pe platforma de social media favorita (Twitter, Facebook, Youtube, etc), in orice limba oficiala UE (inclusiv limba romana) folosind hashtag-ul #MyMoneyEU pana pe 18 Martie 2016.

Doi dintre cei care vor posta cele mai relevante inregistrari vor fi invitati in primavera anului 2016 la Bruxelles, pentru a participa la audierile oficiale prilejuite de discutarea initiative Comisiei Europene de imbunatatire a serviciilor financiare transfrontaliere in cadrul Uniunii Europene. Costurile de transport si de cazare ale celor doi vor fi suportate de Comisia Europeana.